Un cop analitzades les dades de la campanya de control de velocitat que es va portar a terme per part dels Agents Municipals de la Torre de Claramunt durant el mes de novembre amb un total de 14 controls i 21 hores de funcionament als carrers Camí de la Torre Baixa , Principal, Font de l'Armengol, Anoia , Camaró, Torre Baixa, Av. d'Espoia, Camí de la Font de l'Armengol, i a tots els accessos principal del municipi. S'han enregistrat un total de 363 infractors que superaven la velocitat establerta a la via urbana en més d'un 20% . Cal a dir que cap vehicle superava el doble de la velocitat establerta la qual cosa hagués suposat una multa de 600 euros més la pèrdua de 6 punts.
El Consistori ha valorat negativament aquestes dades. Entenem que en via urbana el perill d'atropellament és més alt que en via interurbana. Segons dades de l'OCDE i ECMT, en un atropellament a 30km/h la probabilitat de ferides mortals és d'un 10 %, en canvi, a 50km/h és d'un 80% i quasi el 100% a 60 km/h això; sense contar els factor d'edat.
Això ha fet que des de l'Ajuntament de la Torre de Claramunt, que treballa per millorar la seguretat vial dels vehicles i persones que hi circulen, ha adquirit en propietat un radar panell “ pedagògic” com material de treball pel Cos d' Agents Municipals. La voluntat d'aquesta iniciativa és fer pedagogia de les normes de circulació i que els conductors prenguin consciència de la velocitat a la qual circulen. Independentment d'aquesta mesura , anirem fent esporàdicament campanyes de control de velocitat amb el cinemòmetre cedit gràcies al conveni signat per l'Ajuntament de la Torre de Claramunt amb la DGT. El radar pedagògic compleix una doble funció: d'una banda, informar als conductors a quina velocitat i circulen la qual cosa té un efecte dissuasori important i, per una altra, es recullen dades d'aforaments i velocitats mitjanes que seran molt útils a l'hora de dissenyar projectes de mobilitat i sostenibilitat.
Cal remarcar que evitar accidents de trànsit és una de les assignatures pendents a la societat i s'han de buscar i trobar solucions per reduir-los.