Informació de la junta de govern
La Junta de Govern
La Junta de Govern Local és un òrgan col.legiat potestatiu del govern municipal mentre el municipi no superi els 5.000 habitants de dret. Sota la presidència de l'alcalde/ssa, està integrada per un nombre de regidors/es no superi el terç del nombre legal dels membres corporatius.
Les sessions no són públiques.
El Ple, a la sessió constitutiva, entre d'altres acords, ha d'establir la periodicitat de les sessions ordinàries del Ple i de la Junta de Govern.
Corresponen a la Junta les atribucions definides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
Competències que correspondrà a la Junta de Govern Local:
a) L'assistència a l'alcalde/ssa en l'exercici de les seves atribucions.
b) L'exercici de les atribucions que l'alcalde/ssa li delegui expressament, d'acord amb el que disposa els Reglament Orgànic Municipal
c) L'exercici de les atribucions que el Ple li delegui, mitjançant acord adoptat per la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació
d) L'exercici d'aquelles altres atribucions que expressament li atribueixin les lleis.
Mitjançant Decret de l'Alcalde núm. 1144/2024 de data 01/07/2024, s'ha acordat modificar el Decret d'Alcaldia 2023/548 de data 18/07/2023 de Creació de la Junta de Govern Local i delegació de competències a l'Alcaldia.
S'ha resolt delegar en la Junta de Govern Local les atribucions de l'Alcaldia que es relacionen:
1 - Gestió econòmica: Delegar a la JGL el desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost municipal aprovat; autoritzar i disposar despeses dins els límits de la seva competència a excepció de les despeses i contractes menors , sempre que aquelles estiguin previstes en el pressupost i llur import acumulat en cada exercici econòmic no superi el 10% del seus recursos ordinaris i llevat de les de tresoreria.
- Personal: Delegar a la JGL l’aprovació de l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel ple; aprovar les bases de les proves per seleccionar el personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries pel concepte de Productivitat .
- Contractació: Delegar ala JGL l’inici i resolució de les contractacions i les concessions de tot tipus , a excepció de les despeses i contractes menors , i quin import no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, els 6.010.121,04 euros; incloses les de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
-Convenis: Delegar a la JGL l’Aprovació de convenis amb altres administracions o particulars dintre de l’àmbit de les competències de l’Alcalde i quin import total superi els 20.000,00.-€ i amb el límit del 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, els 6.010.121,04 euros; incloses les de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada
- Aprovació projectes: Delegar a la JGL l'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el pressupost, a excepció dels contractes i despeses menors .
- Patrimoni: delegar a la JGL l'adquisició de béns i drets quan el seu valor sigui superior als 20.000,00.-€ i no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni els 3.005.060,52 euros; així com també l'alienació del patrimoni d’import superior als 20.000,00.-€ i que no superi el percentatge ni la quantia indicats en els supòsits següents:
- béns immobles, sempre que estigui prevista en el pressupost.
- béns mobles, llevat dels declarats de valor històric o artístic l'alienació dels quals no es trobi prevista en el pressupost.
- Llicències/Autoritzacions : Delegar en la JGL la concessió de Llicències d’obres majors, de Primera Ocupació, i d’Activitats Ambientals , llevat que les lleis sectorials atribueixin aquesta facultat expressament al ple, a excepció de les autoritzacions de l’ús privatiu de béns i material.
- Urbanisme: delegar a la JGL les aprovacions dels instruments de desenvolupament del planejament general del municipi no expressament atribuïdes al Ple, i també l'aprovació dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització complementaris.
- Subvencions: Delegar a la JGL els acord respecte l’acceptació i l’atorgament de subvencions quin import anual superi els 20.000,00.-€ i no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, els 6.010.121,04 euros; incloses les de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys.
- Resolució de recursos: Aquestes delegacions inclouen la facultat de conèixer i resoldre els recursos de reposició interposats contra les resolucions dictades en exercici de la delegació a no ser que en l’acord de JGL d’incoació es delegui la resolució dels mateixos a l’Alcaldia.
2. Indicar que L’exercici de les delegacions anteriors, s’efectuarà en els termes següents: Els acords que adopti la Junta de Govern Local en relació amb els assumptes o matèries objecte de delegació, gaudiran d’idèntic valor que aquelles Resolucions que dicti l'Alcaldia en l’exercici de les atribucions no delegades, i per tant posaran fi a la via administrativa en els termes de l’article 52 de la LBRL i amb els efectes previstos a la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques.
Aquestes delegacions, de conformitat amb el que disposa l’article 44.2 del ROF, tindran efecte des del dia següent a l’adopció d’aquesta resolució, sense perjudici de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província, i tindran caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d’advocació per aquesta Alcaldia.
Les sessions de la Junta de Govern Local podran ser decisòries o deliberants.
Per exercir competències resolutòries, la Junta de Govern Local tindrà sessions ordinàries amb la periodicitat determinada pel Ple de la Corporació, sent obligatori un mínim de dos comissions als mes, i sessions extraordinàries quan l'alcalde/ssa ho decideixi.
Composició:
President : Alcalde de la Corporació,sr. Jaume Riba i Bayo.
3 vocals (amb veu i vot): 1er Tinent d'Alcalde Sr.Andreu Siñol Quintana, 2ona Tinent d'Alcalde Ana Madrid Jiménez i 3er Tinent d'Alcalde Joaquim Morales Mestres,
i 2 regidores (amb veu i sense vot): Francesc Xavier Comes Ferrer i Mª Teresa Maruny Pomares.
Puntualment, l'Alcalde podrà convocar a d'altres membres de la corporació o personal tècnic o associatiu quan ho cregui oportú (amb veu i sense vot).