Procediment de Regularització Cadastral a La Torre de Claramunt

Dijous, 21 de setembre de 2017

La Gerència Regional del Cadastre de Catalunya ha enviat les notificacions als propietaris

La Gerència Regional del Cadastre de Catalunya, a finals del mes de juliol va comunicar a l'Ajuntament: "Dins del procediment de regularització cadastral que actualment és d’aplicació al municipi de La Torre de Claramunt (Resolució de 16 de febrer de 2016 de la Direcció General del Cadastre  publicada al BOE el dia 22 de febrer de 2016) , us informen que  aquesta Gerència Regional començarà a enviar als titulars cadastrals corresponents, les notificacions dels expedientes de regularització cadastral que s’han iniciat al vostre municipi, tal i com s’estableix a la Disposició addicional tercera del Real Decret Legislatiu 1/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari.

El número d’expedients de regularització cadastral al municipi de La Torre de Claramunt és de 604, si bé aquest número pot estar subjecte a petits canvis fins al final del període d’aplicació d’aquest procediment."

A l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament rebreu assessorament sobre el procediment i podreu presentar-hi les possibles reclamacions (al.legacions i/o recursos) que seran remeses a la Gerència Regional del Cadastre per ser resoltes. 

A continuació, trobareu més informació sobre què és un procediment de regularització cadastral. 
 

El procediment de regularització cadastral el realitza la Gerència Regional del Cadastre de Catalunya (Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques)  i és el procediment utilitzat, de manera extraordinària, per inscriure al cadastre els béns no inscrits pels propietaris que en tenen l'obligació.
Amb les noves tecnologies Cadastre té la informació de tots els que han incomplert l'obligació d'inscriure les alteracions cadastrals (ortofotos i plànols i descripció del bé de la base de dades cadastrals).  
Cadastre elabora un mapa d'infraccions i, en els supòsits d'incompliment de l'obligació de notificar les alteracions dels béns immobles urbans i rústics, inicia el procediment d'ofici.
La iniciació del  procediment es comunica als interessats amb un termini de 15 dies per presentar al·legacions. Es comunica al subjecte passiu (el mateix de l'IBI) conjuntament la proposta de regularització (amb efectes retroactius)  i  la taxa amb una quantia de 60,00€ (tribut de caràcter estatal) per bé immoble. La despesa de la feina la paga qui és l'obligat d'haver fet la declaració d'alteració dels béns immobles i, com que no ho ha fet, és l'incomplidor; per això paga la taxa.
 

El procediment de regularització cadastral el regula la disposició addicional tercera del text refós de la Llei del Cadastre immobiliari, aprovat pel Reial decret Legislatiu 1/2004, de 5 de març (BOE número 58, de 8 de març). I, en data 22 de febrer de 2016 es publica al BOE la Resolució de 16 de febrer, de la Direcció General del Cadastre, per la qual es determinen municipis i període d'aplicació del procediment de regularització cadastral 

Darrera actualització: 22.09.2017 | 11:45